Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Special forms of taxation and levy on energy companies in the European Union
Šipoš, Tomáš ; Marková, Hana (oponent)
Témou dizertačnej práce sú osobitné formy zdaňovania a odvodového zaťaženia energetických spoločností v EÚ. Pod vplyvom rastu veľkoobchodných cien energetických zdrojov čoraz viac členských štátov prijíma osobitné formy daní pre energetické spoločnosti, aby tak zdanili tzv. mimoriadne výnosy energetických spoločností. Zvolenú tému dizertačnej práce považujem za aktuálnu, obzvlášť v spektre súčasného vývoja spoločenských reálií v EÚ. Energetika predstavuje odvetvie národného hospodárstva, ktoré podlieha prísnej právnej regulácií, obzvlášť pri cenotvorbe. Okrem toho je pre energetiku charakteristické, že predstavuje investične veľmi náročné odvetvie. Zameranie sa na osobitné formy zdaňovania a vzájomné porovnanie týchto inštitútov daňovej politiky považujem za prínosné aj pre normotvorbu de lege ferenda. Hlavným cieľom predkladanej dizertačnej práce je zhodnotiť existujúce formy osobitných daní a odvodov pre energetické spoločnosti v EÚ. Vnútorne je dizertačná práca členená do kapitol. Dizertačná práca obsahuje tri tabuľky a dva grafy. Prvá kapitola sa venuje vymedzeniu cieľa dizertačnej práce a vymedzeniu metodiky práce a aplikovanej metódy skúmania . Druhá kapitola je venovaná spracovaniu teoretickej základne pre pochopenie problematiky osobitných foriem zdaňovania energetických spoločností v EÚ....
Prostorové srovnání výkonnosti podniků
DAŇKOVÁ, Lucie
Předmětem diplomové práce je prostorové srovnání výkonnosti podniků, finanční analýza a následné mezipodnikové srovnání čtyř vybraných energetických společností za období let 2017 - 2019. Vybranou společností je akciová společnost E.ON Energie ve srovnání s konkurencí: ČEZ Esco, a.s., Seve.en EC, a.s. a Elektrárny Opatovice, a.s.. Hlavním zdrojem informací pro srovnání společností jsou data obsažená ve výročních zprávách jednotlivých společností. Aplikační část práce začíná charakteristikou a představením zvolených energetických společností a porovnání majetkové a kapitálové struktury a následné porovnání metodami mezipodnikového srovnání a to jednorozměrné metody a vícerozměrné metody. Na závěr jsou společnosti zhodnoceny podnikovou výkoností pomocí bankrotních a bonitních modelů. Závěr práce obsahuje vyhodnocení získaných výsledků.
Special forms of taxation and levy on energy companies in the EU
Šipoš, Tomáš ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent) ; Trubač, Ondřej (oponent)
Osobitné formy zdaňovania a odvodového zaťaženia energetických spoločností v EÚ Abstrakt Témou dizertačnej práce sú osobitné formy zdaňovania a odvodového zaťaženia energetických spoločností v EÚ. Pod vplyvom rastu veľkoobchodných cien energetických zdrojov čoraz viac členských štátov prijíma osobitné formy daní pre energetické spoločnosti, aby tak zdanili tzv. mimoriadne výnosy energetických spoločností. Zvolenú tému dizertačnej práce považujem za aktuálnu, obzvlášť v spektre súčasného vývoja spoločenských reálií v EÚ. Energetika predstavuje odvetvie národného hospodárstva, ktoré podlieha prísnej právnej regulácií, obzvlášť pri cenotvorbe. Okrem toho je pre energetiku charakteristické, že predstavuje investične veľmi náročné odvetvie. Zameranie sa na osobitné formy zdaňovania a vzájomné porovnanie týchto inštitútov daňovej politiky považujem za prínosné aj pre normotvorbu de lege ferenda. Hlavným cieľom predkladanej dizertačnej práce je zhodnotiť existujúce formy osobitných daní a odvodov pre energetické spoločnosti v EÚ. Vnútorne je dizertačná práca členená do kapitol. Dizertačná práca obsahuje tri tabuľky a dva grafy. Prvá kapitola sa venuje vymedzeniu cieľa dizertačnej práce a vymedzeniu metodiky práce a aplikovanej metódy skúmania . Druhá kapitola je venovaná spracovaniu teoretickej základne pre...
Analýza kampaní na úsporu energie v České republice
Rudolfová, Jana ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Bakalářská práce analyzuje kampaně na téma úspor energie, které v minulosti proběhly nebo právě probíhají na území České republiky. Práce je zaměřena jen na kampaně čtyř největších energetických společností působících v České republice, konkrétně společností ČEZ, RWE, E.ON a PRE. Cílem práce je popsat způsoby a především nástroje marketingové komunikace kampaní jednotlivých energetických společností a prostřednictvím dotazníkového šetření se dozvědět, jaký mají lidé v České republice postoj k problematice úspor energie, zda v české společnosti existuje povědomí o kampaních podporující úspory a zda mají lidé vůbec zájem o informace týkající se této problematiky a tedy i o kampaně tohoto typu. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů z marketingu a z oblasti společenské odpovědnosti firem, které souvisejí s tématem bakalářské práce a umožňují lépe pochopit následující praktickou část. Praktická část popisuje důvody vzniku kampaní, situaci na trhu s elektrickou energií a zemním plynem a analyzuje vybrané kampaně na úsporu energie. Součástí praktické části je také již zmíněné dotazníkové šetření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.